کتاب های منتشره

  • اقتصاد سیاسی
  • موضوعات اجتماعی

جستجوی موضوعات منتشر شده

۱۳۹۴ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

دولت ارتجاعی و فاشیستی پاکستان، دشمن زحمتکشان است



در مجموع دو نوع دولت داریم: دولت طرفدار زحمتکشان و دولت ضد زحمتکشان. دولت های مرتجع و مستبد همیشه در خدمت چپاولگران و سرمایه داران و غارتگران قرار دارند، در حالی که دولت های مترقی، ملی و دموکراتیک طرفدار زحمتکشان و در خدمت رفاه طبقات زحمتکش قرار دارند. 

در دنیای امروزی، شماری دولت های مرتجع بیش از حد زیاد است، یکی از این دولت ها، دولت مرتجع پاکستان است که نماینده طبقات سرمایه داران کمپرادور و بروکراتیک و ملاکان ارضی می باشد که در ضدیت با زحمتکشان در منطقه در کنار جمهوری آخوندی ایران قرار می گیرد. جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران هر دو دارای دولت های ارتجاعی و ضد زحمتکشان هستند، برای این دولت های فرقی نمی کند که زحمتکش مربوط به کدام جغرافیایی خاص است؛ ولی طبعاً شدت بیرحمی آن با زحمتکشان مهاجر و آواره بیشتر از دیگران می باشد.

دولت مرتجع و فاشیستی پاکستان با مردم افغانستان برخورد دوگانه دارد: چپاولگران، ثروتمندان، غارتگران و جنایتکاران را در آغوش گرفته، برای شان خانه های مجلل داده، نمبر پلیت های خاصی موتر برای  شان تهیه نموده و با آنان برخورد «انسانی» می کنند و پول می دهند،  چون این طفیلی ها مزدوران زر خرید شان بوده که در سی سال گذشته غلامی و مزدوری شان را به دستگاه فاشیستی پاکستان به اثبات رسانده و هنوز از مزدوری و غلامی خسته و مانده نشده اند. اما، مردم زحمتکش ما را توهین، تحقیر و آزار و اذیت می کند. در حال حاضر بیش از یک و نیم میلیون افغان در پاکستان زندگی می کند که  عمدتاً به حیث کارگران در کوره های خشت پزی، فابریکه ها، و کارهای روزمزدی و شاقه و دستفروشی مصروف کار هستند که زندگی فقیرانه و آزار و اذیت پولیس دولت پاکستان زندگی بر آنان را مشقتبارتر ساخته است. در تازه ترین اقدام، دولت مرتجع پاکستان به رهنمای معاملات دستور داده است که برای افغان ها خانه به کرایه ندهند، مگر اینکه سه شهروند پاکستانی ضمانت آنان را بکنند که این خود زمینه اخذ پول از افغان ها بوسیلۀ شهروندان پاکستانی را مهیا ساخته است.

در کنار این دولت مرتجع پاکستان، به حیث نوکر امپراتوری امریکا ناتو در منطقه عمل می کند و بیش از سه دهه است که با تطبیق سیاست های خاینانه امریکا و انگلیس در منطقه و بخصوص افغانستان، زحمتکشان کشور ما را بوسیله غلامان داخلی شان که در تنظیم های اسلامی، امارت اسلامی و داعش گرد هم آمده اند، سلاخی کرده اند. تنظیم های اسلامی، امارت اسلامی و داعش اسلامی و سایر جواسیس بی حزب و تنظیم دار با وجودی که اکنون بطور مستقیم در خدمت امریکا و انگلیس قرار دارند، مزدوری شان را با دولت های مرتجع پاکستان و ایران حفظ کرده اند و به دستور آنان کشور ما را برباد می سازند که زیان  اصلی این بردبادی را زحمتکشان کشور ما بدوش می کشند.

دولت های مترقی، ملی و دموکراتیک که زحمتکشان را پاره تن خود می دانند، با کشورهای همسایه در فضای دوستانه، صمیمانه و برادرانه زندگی می کنند و هیچ گاه تلاش نمی کنند تا مزدورانی را برای خود در کشورهای همسایه تربیه نمایند، عکس آن تلاش می کنند تا مرزها را از میان برده، برای همه زحمتکشان بدون در نظرداشت مرز و سرحد جغرافیایی زندگی آ رام و برابر به وجود بیاورند. امیدواریم، روزی منطقه ما شاهد چنین برابری و عدالت باشد و زحمتکش افغان و پاکستانی و ایرانی در همبستگی و اتحاد بسر برده، سایر زحمتکشان را در راه آزادی و برابری یاری برسانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر