بسیاری از با سوادان بی سواد نا آگاهانه و یا با سوادانی که آگاهانه می خواهند تا مرز های طبقاتی میان زحمتکشان و ضد زحمتکشان را مخدوش کنند، مردان و زنان را در کل به دو طبقۀ «ذکور» و «اناث» تقسیم می کنند و بی هیچ خجالتی در هر جایی آن را قلقله می نمایند و با این نادانی «افتخار» می نمایند که بسیار «لوکس گو» و «ادبیاتی» هستند. در حالیکه نمی دانند که چقدر از دانستن تعریف و مشخصات «طبقه» عاجز اند. زنان دهقانان، کارگران، پیشه وران، اهل حرفه، اربابان و سرمایه داران در همان موقعیت و موقف اجتماعی و اقتصادی قرار دارند که شوهران و یا فرزندان شان قرار دارند. مثلاً نمی شود زن یک دهقان را با زن یک ارباب از لحاظ عاید، مصرف، خورد و خوراک، پوشاک، محل زندگی، «عزت» و «احترام» برابر هم قرار داد و شامل یک طبقه دانست.
زنان زحمتکشان در کنار شوهران شان در مزرعه کار می کنند، به تربیه مرغ، گاو، بز و گوسفند می پردازند. زنان کوچی دوشادوش مردان شان به چوپانی مصروف اند و در کوچکشی های مداوم مساوی مردان کار می کنند. بسیاری از زنان زحمتکشان در اقتصاد خانواده نقش برابر مردان را ایفا می کنند. قالین، گلیم و جوال می بافند، خامک دوزی و ماشین دوزی می کنند، بافندگی و نان پزی می نمایند، در جاهایی مثل نورستان به زراعت و هیزم آوری مصروف می شوند، در شهر ها به معلمی، کارگری و مستخدمی مصروف اند و بر این مستخدمان اصطلاح تحقیر آمیز «خاله کگ» می گذارند( زن یک سرمایدار و یا خان وارباب را می توان «خاله گک» گفت؟) و بالاخره بار سنگین ولادت را بی هیچ امکان صحی به دوش می کشند. آیا زنان اربابان و سرمایه داران هم این کار ها را انجام می دهند که با زنان زحمتکشان داخل یک طبقه تعریف شوند؟
و در آخر زحمتکش کسیست که برای به دوران در آوردن چرخ اقتصادی کشور، عرق بریزد. بخش کوچکی از این عاید را خود بگیرد و بخش عمدۀ آن به جیب همان پنج درصد ارباب و سرمایه دار بریزد. معلوم است که زنان زحمتکشان مثل شوهران شان چنین وضعیتی دارند. اما زنان اربابان و سرمایه داران مثل شوهران شان بخشی از پول های چپاول و استثمار را به خود اختصاص می دهند و در مصرف آنها هیچ تفاوتی بین زن و مرد خانواده وجود ندارد. این زنان نیز به عنوان بخشی از استبداد، بیدادگری و استثمار به حساب می آیند و به این خاطر زحمتکشان به طور قطعی نباید اصطلاح غیر علمی «طبقۀ ذکور» و «طبقۀ اناث» را به کار برند و مشت آنانی راکه این اصطلاحات را قصداً استعمال می کنند، باز نمایند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر